15 januari 2016

14 januari 2016

logisch rangschikken. In de juiste volgorde leggen.

 


 


Tikken met de ritmestokjes op de schoenen, op de buik, het hoofd, een oor. Welk geluid horen we? Bij de schoenen horen we het meest.

 Wie ligt er onder het laken?

 Hoeveel schoenen zien we? Hoeveel kindjes liggen er dan onder het laken?

13 januari 2016

tandenborstels en tandpasta

 schilderen met een oude tandenborstel
 beertjes zetten per kleur en van groot naar klein.
 de toren is bijna even hoog als Italo
 vandaag brachten we onze tandenborstel en tandpasta mee naar de klas

 hé wij hebben dezelfde tandpasta
" Wij ook, wij hebben ook dezelfde. Onze tandpasta is roze"

 Een stappenplan overlopen. Wat eerst en daarna komt .....
borstel en tandpasta nemen.
 Een klein bolletje tandpasta op de tandborstel duwen.
 liedje: Ik heb veel tandjes,
ik heb veel tandjes,
tandjes hier,
tandjes daar,
tandjes om te poetsen
tandjes om te poetsen,
poets nu maar,
poets nu maar.


 Een beetje water in de mond houden en niet inslikken en dan spoelen is nog niet gemakkelijk hoor.















 
 






11 januari 2016

We zorgen goed voor ons lichaam door...

We zorgen goed voor ons lichaam door ....

- veel te bewegen
- gezond te eten
- ons te wassen en onze tanden te poetsen
- op tijd in bedje kruipen om veel te slapen

Vandaag was het bewegen (de tekening nadoen) heel belangrijk.